2008-06-27

Konsten att avnjuta en pluggfri kväll.

Jorå. Utlandsstudierna är ett avslutat kapitel nu. Sista tentan är avklarad - med råge. Bra så. Och jag tänker fira i kväll. Ordentligt, till och med. Just nu sitter jag och dricker rödtjut, till exempel. Samtidigt som jag Youtubar With Every Heartbeat med hon Robyn. Bara en sådan sak.

Min biatch, tillika danska sambo, Nikolaj - vad jag kommer sakna honom! - är i köket och för liv. Kastruller hit och stekpannor dit. Australienska korvar med grönsaker och alla möjliga såser i pitabröd, ryktas det om.

Frågan som kvarstår är vart kvällen bär av. Jag skulle vilja hitta en sunkig, liten undangömd (som alla andra bra ställen här) indieklubb. Dansa loss till nördklassiker med The Smiths (som jag genast börjar Youtuba). Så där larvigt banalt, jag vet.

Nähäpp. Nu ropar han från köket. Något om krav på kaffeshots innan maten serveras. Måste man så måste man.

/Petter

No comments: