2007-09-16

Toarullar och psykopater.

Det här med "senaste" arket av toalettrullen, biten man själv inleder med, så att säga, på offentliga toaletter – är inte det lite läbbigt? Personen som besökte toaletten innan dig kanske är en skruvad psykopat. Och denna psykopat kan ha gjort något med dina första pappersark, de som du tar i allra först när det är dags att torka där fram eller bak. Vederbörande kan ha preparerat, donat och fixat hej vilt, med ont uppsåt.

Sjukdomar och dödsfall ser jag framför mig. Inte alltid, men det händer. Sveda och värk. Hög morbiditet.

Nu tar jag strax tåget hem. Tåg kryllar av bisarra galningar. Jag håller mig undan så gott det går. Toaletterna. Och psykopaterna.

/Petter

2 comments:

Tina said...

jo, absolut. man bör slita av och slänga den för att sedan göra en egen början. eller möjligtvis rulla pappret så att den yttersta biten hamnar innerst och därmed minska risken för att den kommer i kontakt med ens hud. det är viktiga grejor sånt här

Helen said...

Jag håller med signe och gör även det som beskrivs som alternativ nr två. För de här tankarna har även infunnit sig hos mig...ett x antal ggr...