2007-07-27

Hur jag med pompa och ståt avrundar mina kvällar.

I detta nu har jag precis avslutat mitt standardkvällsmål; vattenmelon, fetaost och lufttorkad parmaskinka till förrätt, grillad entrecote, färskpotatis, hemmagjord, kall vitlökssås till huvudrätt och mörk finchoklad som en lätt avslutning. Till alltsammans dricker jag ordentligt med rödvin.

Det är så här jag avrundar mina kvällar efter det sena passet på Posten. Nästan jämt. Men om, och när, det på tallriken i stället för ovanstående delikatesser ligger ett par simpla "nattmackor", lackar jag ur och blir grinig och svår att över huvud taget kommunicera med.

Den, för mig, vämjeliga situationen är slutet på en dag som på blott en sekund förlorat all form av värde och livskvalitet.

När jag med hissen åkt upp de åtta våningarna till lägenheten för att där – med viss panik – inte känna doften av perfekt grillad entrecote – det är den doftsekunden jag pratar om.

Men som tur är slutar kvällen oftast som sig bör för en hårt arbetande postman.

Med trerätters, el vino och Mozart.

No comments: