2007-07-26

Och hur var det här då?

Titta på det här tidningsomslaget. Hur tänkte paret? Kanske gick konversationen precis innan fotot är taget så här:

Kvinnan: Men åh, varför tog du på dig den där fula tröjan för? Nu när vi ska vara med tidningen och allt. Folk kommer ju tro att du rymt från det här gökboet, typ att jag fick dig på köpet.
Mannen: Vad är det för fel på den här nu då? Jag är stolt över mitt Modo. Ska du säga förresten, du med dina snorgröna foppisar! Pinsamt ju.
Kvinnan: Vadå? Du har ju också foppisar. Plus den där fula hockeytröjan!
Mannen: Men mina smälter in jättebra med jeansen, och det gör knappast dina. Sen är det bara så pinsamt att båda valde foppisarna.
Kvinnan: Skärp dig nu. Och släpp Maja!
Mannen: Nej! Jag vill ha henne i min famn. Jag vill visa att jag tar mitt ansvar... trots mitt hockeyintresse. Och att jag är man.
Kvinnan: Skärp dig, släpp henne, fort innan kortet tas.
Mannen: Sluta! Hon är min. Och försök att le lite nu.
Kvinna: Men hallå, släpp! Släpp!

Klick.

Tony, fotografen: Jättebra hörrni! Jag är nog nöjd här.

No comments: