2007-07-31

En bergmansk afton.

Efter jobbet i går kväll åkte vi hem till Fredrik och tittade på Nattvardsgästerna. Den var så där 8.0, som den har på Imdb, är lite väl i överkant. Men det kändes som det enda alternativet en dag som denna. När jag sen kom hem runt tretiden möttes jag av en kusligt fantasieggande vy, där månen lekte stillsamt med Mälaren:

När jag såg detta kände jag för att sitta ute på balkongen hela natten och tillbedja havsgudar, Regissören och allt annat som just då projicerades i min tankevärld. Men i stället kröp jag ner i bäddsoffan och somnade in till en dröm där jag korsfästes. Det var mindre mysigt.

Men nu ska vi inte deppa; Det sjunde inseglet rullar på Svt om sisådär en tjugo.

Ibland är det minsann gott att jobba kvällspass.

Som när geniet Ingmar Bergman kastat in handduken.

No comments: