2007-09-06

Tillsammans är vi starka.

Ibland får jag idéer som jag bara måste genomföra.

Ibland är de där idéerna bra.

Och ibland, mycket sällan, men ibland, är idéerna ruggigt bra.

Så pass bra att jag helt släpper fokus på precis allt som inte innefattar den fantastiska idén. Jag vete sjutton om det är ett bra beteende, att jag liksom blir paralyserad. Uppslukad. En släng av autism. Men vad spelar det för roll egentligen? Bara idén gör gott.

Tidigare i veckan fick jag en sådan där pangidé. En av mina bästa någonsin, faktiskt. Och det bästa av allt är att du är välkommen att fullborda den. Det enda som behövs är ett medlemskap på Facebook (och det har väl alla nu för tiden?). Där går du med i gruppen "Rädda Thomas – död eller levande. (Men helst levande.)".

Vips, så har du inte bara blivit medresenär på en spännande resa utan även en bättre medmänniska. Som tror på lycka framför elände.

Välgörande ändamål har fått ett nytt ansikte.

No comments: