2007-06-04

Han frossar i Pringles - och halsar Pucko.

Jag tittar under mappen "utkast" på min mobil. Utkast fungerar som ett anteckningsblock. När det händer något som jag bara måste komma ihåg drar jag snabbt fram mobilen och knapprar in en kort text som beskriver det som precis hänt. Så att jag minns.

För någon månad sen råkade jag radera mappen. Det gjorde ont i hjärtat när jag kom på mitt misstag. Men nu är jag på benen igen.

(I detta nu förklarar min vän Lina att "Petter, det finns faktiskt något som heter anteckningar på din mobil". Jag blir orolig. Ordet är skrämmande likt "anteckningsblock". Betyder det att mobilverktyget "anteckningar" fungerar bättre som anteckningsblock än utkast-mappen? Vi ignorerar den tanken så länge.)

I dag finns det åtta registrerade meddelanden i utkast-mappen. Här kommer dem (med färskaste först):

#1: "Tjej med stor, rund bakelse i plastpåse. Kan inte hålla sig. Och en banan. Två fjortistjejer sitter på parkbänk och röker. Spottar konstant."

#2: "På tåget till jkpg, alldeles efter falköping: en ung man sitter och äter pringles. Den gröna. Han har nästan något religiöst i blicken medan han skjuter in dom. Alla tittar. Han avslutar med att halsa en hel pucko."

#3: "Kvinna avslutar samtalet med: "oki dåkk". Vem gör det? På allvar."

#4: "Champinjoner+gay"

#5: "Ceylon"

#6: "Skänka pengar på stan, känna sig tvingad. Annars elak."

#7: "Dofter, nyklippt gräs, marknadsföring"

#8: *CENSUR* (Nej, den här kan jag tyvärr inte släppa.)

Vissa har jag redan skrivit om här på bloggen. Andra är på g. Och resten skiter jag i – de får tryggt ligga kvar i mappen som ett trevligt minne. Utom räckhåll för omvärlden.

Även om det uppenbarligen inte alltid räcker.

No comments: