2007-05-31

Roddigt värre.

I dag har jag använt ordet "rodda" ungefär 11 gånger. På allvar. Utan ironi.

I samma veva har jag passat på att säga "promme" om en sedvanlig promenad och slänga in ett "okidoki" i tid och otid. Något är fel. Allvarligt fel?

Det måste vara stressen. För det är alltid stressen. Det är för övrigt den som gör att jag inte hinner blogga (som ni märkt), inte klarar av att vara kreativ och har en tendens att göra minst tre saker samtidigt. Hela tiden.

Framförallt i konstiga situationer där det egentligen inte går så bra... I morse tog jag mig fram med ett rasande tempo mitt i biltrafiken. Samtidigt som jag trasslade på mig iPod-lurarna. Samtidigt som jag skrev sms. Samtidigt som jag planerade dagens möten.

Min hjärna orkar inte tänka mer just nu. Så jag bokade en sistaminuten i dag som botemedel.

Sen kommer mitt liv vara i total harmoni.

1 comment:

Anonymous said...

Antal gånger ordet "rodda" hittills har nämnts på kontoret idag: tre. Och då har jag varit här i 40 minuter.